Skogens guld

Har varit och plockat kantareller med Jonna, vi leta i kanske 1 timme utan att hitta en ändaste, sen bytta vi sida av vägen och där må du tro, där krylla det av dom, dock var dom flesta små men en del stora fanns det också. Ska tillbaks om en vecka eller två när dom små blivit stor. Vårat secret place nu ;)

Nu till det dåliga med att gå i skogen FÄSTINGAR gud vad jag hatar dom, har hittat  över 20 stycken på Kino nu som krypit omkring och fler finns det väl säkert. Var nästan så man spydde när jag fick plocka och plocka. Själv har jag ruskat av alla kläder kollat igenom kroppen och tagit en dusch. Nej nu blir det fästinghalsband för hans del, även fast jag inte gillar dom kemikaliska grejerna, men det måste ju vara bättre än alla sjukdomar man kan få av fästingarna, nu har jag fått nog, detta var droppen...

Nu ska jag iallafall rensa kantareller och göra kantarellstuvningsvarmamackor sen blir det sängen, godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du lär passa dig. Så inte Kino blir som Nisse. Hehe :)

2010-08-10 @ 22:26:20
URL: http://ninat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0