Bloggar direkt igen för Sarahs skull

Jaaaaa jag vet, jag är världens bästa syster och kommer alltid att vara.

Idag vakna jag klockan halv 11. Då har jag faktiskt sovit en halvtimme längre än vad jag brukar göra när jag är bakis. Vaknar alltid klockan 10. Erik är och Jobbar, Joela och Gabby åkte till tandläkarn i morse typ 8 eller 9. Gabby måste fortfarande ha varit full när hon åkte dit. Stackarn, lider med henne som drar ut tänder. Fördel med att vara full då kanske.

Nu ska du (Sarah) få höra om gubben i kiosken.
En tyst gubbe. Jag har handlat på den här kiosken i 1½ år och han viskar fortfarande bara, 35 kr eller tack. Sen säger han inget mer. Idag när jag gick dit för att handla läsk så prata han i telefonen och han prata och prata istället för att ta betalt. Började bli lite irriterad då han tillslut lägger på och förklarar utan att viska att han prata med hans mamma som bor i Tyskland. Förlåten var han av mig nu. Betalar, tackar och går. Sen kommer han utspringades och förklarar att han har tagit 10 kronor för mycket betalt och att jag ska ha tillbaks det. Det tyckte jag var snällt istället för att strunta i det, jag hade inte tagit emot något kvitto eller nånting så jag hade aldrg kommit på det. Men ja han är tyst och snäll våran gubbe. Har öppet när jag vill handla. Förutom en gång, klockan var bara 19 (dom ska stänga 20) och jag skulle handla. Så var det stängt. Gick hem och muttra över det för Erik att dom borde väl fan sätta upp en skylt om att dom stänger tidigare. Men förlåten igen för dom hade faktiskt blivit rånad, då får man stänga tidigare. Iallafall varsågod Sarah nu har du nånting att läsa och nu känner du gubben i kiosken lite bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0